Sunday 5 July 2009

Pengumuman

Atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan, saya akan kurang mengupdate blog ini untuk beberapa ketika. Ini disebabkan ketiadaan internet di rumah (untuk sebulan/dua bulan). Nanti saya ceritakan serba sedikit mengenai conference pertama yang saya hadiri, meeting dgn Surrey Uni untuk projek material baru iaitu material III-V yang mengandungi bismuth, projek PhD saya, view saya mengenai PhD dan banyak lagi.

Bulan Ogos pula saya akan ke Tampere, Finland untuk menghadiri summer school. Supervisor saya yang suruh pergi dan kos semua ditanggung mereka. Kemudian, akan jalan2 ke Helsinki pula sebelum balik ke Sheffield. Kepada sesiapa yang tahu tempat menarik di Finland, bolehla beritahu saya supaya saya boleh ke sana.

3 comments:

subashv said...

hi pena biru.

i'll be leaving to sheffield for MSc studies in September. if u don't mind, may i contact u if i have any questions regarding departure etc.? Perhaps i can call you through phone? Hope u can drop your phone number at my email add subash0503@yahoo.com. Appreciate your help :)

meanwhile, wishing you a safe journey back to malaysia and happy holidays.

regards,
subashv

Bella Zulkifly said...

bestnya boleh pergi jalan2,
ada sorg lecturer saya sdg buat PhD juga tapi dkt usm. katanya PhD ni xda masuk kelas or lecture, just masuk lab n buat research sahaja, ur program pun mcm tu jgak ke? anyway, take care n selamat jalan2

Pena Biru said...

kt sini ada kelas, tp x byk la. dlm 3 thn kita buat PhD tu, kena amik 5 kelas je.

di US, PhD ada dua2, research dan coursework. sbb tula, PhD kt sana smpi 6 tahun