Thursday 11 June 2009

How to Make Mango Lassi?

Mango Lassi? Minuman ini merupakan favourite saya dan tidak pernah jumpa semasa di Msia. Pada pandangan saya, lassi Kebabish bandar merupakan lassi paling sedap berbanding restoran2 lain seperti Estikutum. Resepi dan sukatan untuk membuat lassi ini pasti berbeza2 mengikut individu. Resepi yang bakal saya kongsi hari ini diambil daripada housemate saya, wakpai. Beliau memang terer bab2 buat lassi ni. Bahan2 yang diperlukan boleh didapati di Yafai.

1- mango pulp (lupa, 1 tin ke 2. pandai2 la ye). menurut wakpai, jgn beli brand yang saya tunjuk dibawah. mango dia tak berapa sedap. beli brand lagi satu.

2- 2 botol Ayran lassi. Ni yogurt yang khas untuk lassi.

3- 1 kotak besar mango juice.

Campur semua sekali bahan2 tersebut. Guna hand blender untuk memastikan tekstur lassi tersebut halus. Sekiranya manis sangat, tambah susu.

Selamat mencuba =)






3 comments:

wakpai said...

man..bile masa ko amik gambar semua barang2 tuh?hahaha

Pena Biru said...

hahaha. aku amik gambar tu sebelum ko turun gi dapur. mango pulp tu setin ke 2?

wakpai said...

1 sudah..kang manis sgt..tp ikut kuantiti yg ko nak buat jugak sebenarnya..aku pun main bedal je.hahha